Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Handleiding: Studiegeld raadplegen

Oplossing

Lees zeker ook de veelgestelde vragen ivm het studiegeld in deze helpdesk (rubriek "Studiegeld")

Op je homepagina zie je op de tegel “Rekeningoverzicht” meteen of je nog een bedrag verschuldigd bent.

Onder de tegel vind je in de verschillende items het actuele overzicht van je rekening m.b.t. het berekende studiegeld en de geregistreerde betalingen.

Je vindt ook info over hoe je moet betalen.

Het overzicht geeft per academiejaar de openstaande schuld weer indien je uitgevoerde betalingen niet voldoende zijn om de kosten (d.i. het studiegeld) te vereffenen. Onderaan het Rekeningoverzicht vind je ook de betalingsgegevens terug. Momenteel werken we nog niet met vervaldatums dus dat mag je negeren. Als je schuld moet betaald worden, sturen we hierover steeds een email naar je UA mailadres. Je mag natuurlijk steeds op eigen initiatief het openstaande saldo betalen.

Activiteit geeft een overzicht van de berekende studiegelden en de uitgevoerde betalingen die aanleiding geven tot de openstaande schuld. SisA voert op het einde van elke werkdag een herberekening uit bij die studenten waarvan het studieprogramma gewijzigd is (meer of minder opleidingsonderdelen opgenomen). Die herberekening zorgt voor het toevoegen van een rij in de tabel met het bedrag dat overeenkomt met de wijziging in studieprogramma. Je moet dus alle bedragen in de kolom kosten optellen om het totale studiegeld te kennen. Ook elke afzonderlijk uitgevoerde betaling (en eventuele terugbetaling) geeft in de lijst een afzonderlijke rij. 

Openstaande kosten geeft opnieuw een overzicht van de nog te betalen bedragen, onder andere per soort kost. Omdat we momenteel enkel het studiegeld als kost voorzien in ons studentenadministratiesysteem vind je hier dezelfde informatie als op het tabblad Rekeningoverzicht.
 
Betalingen geeft tenslotte alle betalingen weer die je hebt uitgevoerd, opgesplitst per soort betaling (overschrijving, Bancontact, opleidingscheques…). Indien je je betaling hier niet terug vindt binnen een redelijke termijn na de uitvoering, neem je best contact op met de centrale studentenadministratie via de helpdesk www.uantwerpen.be/helpdesk-inschrijvingen. Hou er wel rekening mee dat er heel wat tussenstappen zijn tussen je betaling via bv je PC en de boeking van het bedrag door de centrale studentenadministratie in SisA.
 
Lees zeker ook de veelgestelde vragen ivm het studiegeld.

 

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Studiegeld: Informatie over de component "Financiën" in je SisA selfservice.
Studiegeld: Ik heb een bedrag in het kader van het studiegeld betaald maar zie toch nog een saldo staan in mijn SisA selfservice.
Studiegeld: Ik zie een ander of lager bedrag in mijn financiën staan dan wat er bij (her)inschrijving gevraagd wordt om te betalen.
Studiegeld: Ik heb een informatieve mail ontvangen over het opvolgen van mijn openstaande schuld. Wat moet ik doen?
Studiegeld: Na de aanmelding op SisA zie ik een bedrag van 110,8 euro (of meer) in mijn rekeningoverzicht staan. Maar ik heb de vorige dag mijn studiegeld reeds betaald tijdens de persoonlijk aanmelding. Waarom zie ik dit bedrag?
Artikel details
Artikel ID: 382
Categorie: Handleiding SisA (technisch-praktisch)
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 5.0/5.0 (1)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid