Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Studiegeld: Ik heb een studietoelage aangevraagd maar nog niet ontvangen. Er wordt via email gevraagd om het openstaande saldo, berekend op basis van het standaardtarief, te betalen. Wat moet ik doen?

Oplossing

Zolang de studietoelage van de Vlaamse gemeenschap niet effectief werd toegekend, ben je een niet-beursstudent en wordt het studiegeld berekend op basis van het standaardtarief (zie https://www.uantwerpen.be/studiegeld). Bij een vraag via email naar betaling van het openstaande saldo vanuit de centrale studentenadministratie betaal je dan ook zo snel mogelijk dit saldo, zichtbaar in je SisA selfservice, om je toegang tot de computerfaciliteiten te behouden. Wanneer de studietoelage toch wordt toegekend, wordt je studiegeld natuurlijk herberekend en ontvang je indien van toepassing een terugbetaling.

Zonder betaling (of verder uitstel - zie verder) wordt je Blackboardtoegang en bepaalde faciliteiten in SisA vanaf eind maart geblokkeerd.  Inloggen in SisA en Mail blijft na een blokkering wel steeds mogelijk.

In het geval van de situatie "beurs aangevraagd maar nog niet ontvangen" kan je uitzonderlijk nog een bijkomend uitstel van betaling tot uiterlijk 30 april van het lopende academiejaar vragen aan de sociale dienst van de universiteit. Indien je aanvraag aanvaard wordt, wordt de centrale studentenadministratie door de sociale dienst op de hoogte gebracht. Opgelet, op 1 mei van het lopende academiejaar moet het saldo wel betaald zijn (dit betekent: geen openstaande schuld in je SisA selfservice) anders volgt er wel een blokkering.
 
Ben je op het moment van de vraag naar bijkomende betaling reeds in het bezit van de bevestiging van de dienst Studietoelagen betreffende de effectieve toekenning dan stuur je die bevestiging best zo snel mogelijk door via de helpdesk.
 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Studiegeld: Ik heb vorig school- of academiejaar een school- of studietoelage ontvangen en heb daardoor bij inschrijving maar een voorschot moeten betalen maar toch zie ik het saldo berekend op basis van het standaard studiegeld in mijn selfservice staan.
Studiegeld: Ik heb van de dienst Studietoelagen het bericht gekregen dat mijn studiebeurs/studietoelage werd toegekend. Mijn studiegeld werd evenwel nog niet aangepast. Wat moet ik doen?
Studiegeld: Ik heb een informatieve mail ontvangen over het opvolgen van mijn openstaande schuld. Wat moet ik doen?
Studiegeld: Bepaalde faciliteiten in SisA (en de toegang tot het studentenportaal) werden geblokkeerd wegens een openstaande rekening. Wat nu?
Studiegeld: Ik heb een bedrag in het kader van het studiegeld betaald maar zie toch nog een saldo staan in mijn SisA selfservice.
Artikel details
Artikel ID: 57
Categorie: Studiegeld
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.8/5.0 (29)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid