Wanneer je zeker niet in aanmerking komt voor het beurs of bijna-beurstarief en je hebt moeilijkheden om het volledige studiegeld in één keer te betalen, kan je tussen 01 augustus en 15 november van het lopende academiejaar een gespreide betaling aanvragen via het aanmaken van een ticket in deze helpdesk. De betalingen moeten dan gebeuren tussen het moment van inschrijving in de opleiding en uiterlijk einde februari volgens het schema van het afgesloten spreidingsplan.
In het document in bijlage vind je de verschillende situaties/voorwaarden die aanleiding kunnen geven tot een spreiding van betaling.
Als emailadres bij de aanmaak van het ticket moet het UAntwerpen studentenmailadres* gebruikt worden en een correct studentennummer vermeld worden.
Belangrijk: Indien je denkt in aanmerking te komen voor een studietoelage in Vlaanderen (of je hebt reeds een aanvraag bij de Vlaamse dienst Studietoelagen lopen), moet je eerst contact opnemen met de sociale dienst (socialedienst@uantwerpen.be) om je situatie te laten onderzoeken. Het is mogelijk dat een andere maatregel dan een spreiding van toepassing is. Een spreiding is namelijk niet mogelijk als je in aanmerking komt voor een vermindering van studiegeld door welke maatregel dan ook.
We raden ook zeer sterk aan om te zorgen dat het minimum vereiste bedrag betaald en zichtbaar is in je SisA selfservice voor je de aanvraag start.
Na ontvangst van je aanvraag controleert de centrale studentenadministratie of je aan de voorwaarden voldoet van de situatie die op jou van toepassing is. Indien je voldoet, wordt het spreidingsplan dat op jou van toepassing is geactiveerd. De uit te voeren betalingen zijn de volgende dag na de activatie van het spreidingsplan zichtbaar in je SisA selfservice (Rekeninginformatie).
Indien je je niet houdt aan de afspraken vervalt het spreidingsplan, wordt je toegang tot een aantal computerfaciliteiten geblokkeerd en is het openstaande saldo onmiddellijk verschuldigd.
Opgelet, de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een spreidingsplan moeten voldaan zijn voor de einddatum van de aanvraagperiode! Dit is inclusief het aanmaken van het ticket in de helpdesk én de betaling van het eerste bedrag. Er worden geen uitzonderingen toegestaan.
*de loginnaam met de vorm s1234567@ad.ua.ac.be is geen emailadres!
Bijlagen: ADOND10-SpreidingStudiegeld220242025v1.pdf
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid