Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Studiegeld: Ik wens het studiegeld gespreid te betalen.

Oplossing

Wanneer je zeker niet in aanmerking komt voor het beurs of bijna-beurstarief en je hebt moeilijkheden om het volledige studiegeld in één keer te betalen, kan je tussen 01 augustus en 15 november van het lopende academiejaar een gespreide betaling aanvragen via het aanmaken van een ticket in deze helpdesk.  De betalingen moeten dan gebeuren tussen het moment van inschrijving in de opleiding en uiterlijk einde februari volgens het schema van het afgesloten spreidingsplan.

In het document in bijlage vind je de verschillende situaties/voorwaarden die aanleiding kunnen geven tot een spreiding van betaling.

Als emailadres bij de aanmaak van het ticket moet het UAntwerpen studentenmailadres* gebruikt worden en een correct studentennummer vermeld worden.

Belangrijk: Indien je denkt in aanmerking te komen voor een studietoelage in Vlaanderen (of je hebt reeds een aanvraag bij de Vlaamse dienst Studietoelagen lopen), moet je eerst contact opnemen met de sociale dienst (socialedienst@uantwerpen.be) om je situatie te laten onderzoeken.  Het is mogelijk dat een andere maatregel dan een spreiding van toepassing is. Een spreiding is namelijk niet mogelijk als je in aanmerking komt voor een vermindering van studiegeld door welke maatregel dan ook.

Na ontvangst van je aanvraag controleert de centrale studentenadministratie of je aan de voorwaarden voldoet van de situatie die op jou van toepassing is. Indien je voldoet, wordt het spreidingsplan dat op jou van toepassing is geactiveerd. De uit te voeren betalingen zijn de volgende dag na de activatie van het spreidingsplan zichtbaar in je SisA selfservice (Rekeninginformatie).

Indien je je niet houdt aan de afspraken vervalt het spreidingsplan, wordt je toegang tot een aantal computerfaciliteiten geblokkeerd en is het openstaande saldo onmiddellijk verschuldigd.

Opgelet, de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een spreidingsplan moeten voldaan zijn voor de einddatum van de aanvraagperiode! Dit is inclusief het aanmaken van het ticket in de helpdesk. Er worden geen uitzonderingen toegestaan.

*de loginnaam met de vorm s1234567@ad.ua.ac.be is geen emailadres!

 

Bijlagen:
ADOND10-SpreidingStudiegeld20232024v1.pdf ADOND10-SpreidingStudiegeld20232024v1.pdf

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Studiegeld: Ik heb een studietoelage aangevraagd maar nog niet ontvangen. Er wordt via email gevraagd om het openstaande saldo, berekend op basis van het standaardtarief, te betalen. Wat moet ik doen?
Studiegeld: Ik heb een informatieve mail ontvangen over het opvolgen van mijn openstaande schuld. Wat moet ik doen?
Studiegeld: Wanneer gebeuren de terugbetalingen?
Studiegeld: Ik heb vorig school- of academiejaar een school- of studietoelage ontvangen en heb daardoor bij inschrijving maar een voorschot moeten betalen maar toch zie ik het saldo berekend op basis van het standaard studiegeld in mijn selfservice staan.
Studiegeld: Welke opleidingen kan ik betalen met opleidingscheques en hoe kan ik de opleidingscheques indienen?
Artikel details
Artikel ID: 390
Categorie: Studiegeld
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 4.5/5.0 (24)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid