Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Studiegeld: Ik wens het studiegeld gespreid te betalen.

Oplossing

Wanneer je zeker niet in aanmerking komt voor het beurs of bijna-beurstarief en je hebt moeilijkheden om het volledige studiegeld in één keer te betalen, kan je via de helpdesk van de centrale studentenadministratie een ticket aanmaken om een gespreide betaling van het studiegeld aan te vragen.  De betalingen moeten dan gebeuren tussen het moment van inschrijving en uiterlijk einde maart volgens het schema van het afgesloten spreidingsplan.

Als emailadres bij de aanmaak van het ticket moet het UAntwerpen mailadres gebruikt worden.

Belangrijk: Indien je denkt in aanmerking te komen voor een studietoelage in Vlaanderen (of je hebt reeds een aanvraag bij de Vlaamse dienst Studietoelagen lopen), moet je eerst contact opnemen met de sociale dienst (socialedienst@uantwerpen.be) om je situatie te laten onderzoeken.  Het is mogelijk dat een andere maatregel dan een spreiding van toepassing is. Een spreiding is namelijk niet mogelijk als je in aanmerking komt voor een vermindering van studiegeld door welke maatregel dan ook.

Enkel studenten die voldoen aan alle onderstaande voorwaarden kunnen tussen 1 augustus en 31 oktober een aanvraag voor een gespreide betaling indienen via de helpdesk:

  • ingeschreven zijn met een diplomacontract voor een totaal van minstens 40 studiepunten (zichtbaar in SisA) [minimum 54 studiepunten in het geval van niet-EER nationaliteiten zonder een permanente Belgische verblijfsvergunning]
  • een studiegeldtarief met een variabel studiegeld van 11,9 euro per studiepunt moeten betalen (tarief 2021-2022) [een variabel studiegeld van respectievelijk 45 (bachelor) of 90 (master) euro per studiepunt in het geval van verhoogde studiegelden]
  • reeds minstens 330 euro betaald hebben (zichtbaar in SisA) [minstens respectievelijk 1000 (bachelor) of 2000 (master) euro in het geval van verhoogde studiegelden]

Na ontvangst van je aanvraag controleert de centrale studentenadministratie of je aan deze voorwaarden voldoet.

Indien je voldoet, ontvang je een aanvraagformulier "Gespreide betaling" dat je ondertekend moet terug bezorgen.

Enkel nadat we het getekende formulier ontvangen hebben en dit bevestigd werd via je ticket in de helpdesk wordt het spreidingsplan geactiveerd.  Enkel de aanvraag terugsturen is dus niet voldoende.

De uit te voeren betalingen zijn na de activatie van het spreidingsplan ook zichtbaar in je SisA selfservice (Rekeninginformatie).

Indien je je niet houdt aan de afspraken vervalt het spreidingsplan en is het openstaande saldo onmiddellijk verschuldigd.

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Studiegeld: Ik heb een informatieve mail ontvangen over het opvolgen van mijn openstaande schuld. Wat moet ik doen?
Studiegeld: Ik heb een studietoelage aangevraagd maar nog niet ontvangen. Er wordt via email gevraagd om het openstaande saldo, berekend op basis van het standaardtarief, te betalen. Wat moet ik doen?
Studiegeld: Ik heb vorig school- of academiejaar een school- of studietoelage ontvangen en heb daardoor bij inschrijving maar een voorschot moeten betalen maar toch zie ik het saldo berekend op basis van het standaard studiegeld in mijn selfservice staan.
Studiegeld: Ik heb een bedrag in het kader van het studiegeld betaald maar zie toch nog een saldo staan in mijn SisA selfservice.
Studiegeld: Informatie over de component "Rekeningoverzicht" in je SisA selfservice.
Artikel details
Artikel ID: 390
Categorie: Studiegeld
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 4.0/5.0 (8)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid