Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Algemeen: Welke helpdesk gebruik je in welke situatie?

Oplossing

Via http://www.uantwerpen.be/helpdesk vind je verschillende helpdesken*.  De meeste helpdesken zijn deze van de verschillende faculteiten.  Eén helpdesk behoort tot de centrale studentenadministratie (inschrijvingen).

Afhankelijk van je vraag moet je de helpdesk van de centrale studentenadministratie of van de facultaire administratie die verantwoordelijk is voor je opleiding gebruiken.

De centrale studentenadministratie (www.uantwerpen.be/helpdesk-inschrijvingen) is o.a. bevoegd voor alles wat te maken heeft met je centrale inschrijving in de opleiding:

  • beheer van je persoonsgegevens
  • in- en uitschrijven voor de opleiding
  • studiegeld (betaling, terugbetaling, opleidingscheques...)
  • studiebewijzen, studieverlopen, attesten op het niveau van de opleiding
  • invullen van formulieren over je inschrijving voor derden (uitgezonderd betaald educatief verlof -> zie faculteit)
  • studentenkaart
  • studentenaccount
  • diploma's en diplomasupplementen
  • verificaties
  • aanvraagdossiers doctoraat en kandidaat-studenten met buitenlandse diploma's
  • rapportering naar de Databank Hoger Onderwijs en vragen over het leerkrediet en inschrijven
  • ook vragen over het onderwijs- en examenreglement kan je hier stellen
  • vragen voor de Antwerp Doctoral School

Faculteiten (www.uantwerpen.be/helpdesk > selecteer je faculteit) zijn bevoegd voor o.a.

  • het studieprogramma
  • vrijstellingen
  • interne opleidingsonderdelen
  • onderdelen in het kader van een uitwisseling
  • transcripts
  • het lessenrooster (roosterconflicten...)
  • de inschrijvingsvereisten (volgtijdelijkheid)
  • afstudeervereisten (modeltrajecten, geïndividualiseerde trajecten)
  • studietrajectbegeleiding en studievoortgangsbewaking
  • stage in het kader van de opleiding
  • bachelor- en masterproeven
  • examens en examenrooster
  • resultaten en puntenlijsten
  • attesten op het niveau van de opleidingsonderdelen (creditbewijzen, deelname aan de lessen en de examens, betaald educatief verlof (aanwezigheid op lessen en examens))

Soms kan het wel voorkomen dat de helpdeskmedewerkers je voor (een deel van) je vraag naar een andere helpdesk moeten doorverwijzen.

Waarmee kunnen de centrale en facultaire helpdesken je niet helpen:

  • vragen over de werking van Blackboard.  Contacteer hiervoor e-campus@uantwerpen.be
  • technische vragen over softwarelicenties en de aankoop en werking van computers.  Contacteer hiervoor helpdesk@uantwerpen.be

*Heeft je faculteit nog geen eigen helpdesk?  Contacteer hen dan rechtstreeks met de gegevens die je vindt op https://www.uantwerpen.be/nl/faculteiten/

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Document: Hoe bekom ik attesten voor het (uitdovende) betaald educatief verlof (BEV)?
Algemeen: Informatie over de helpdesk inschrijvingen - centrale studentenadministratie
Document: Ik moet een formulier van een externe organisatie betreffende mijn studies laten invullen. Waar kan ik dit laten doen?
Handleiding: Hoe je inschrijving wijzigen (opleiding stoppen/extra inschrijven)?
Algemeen: Ik ondervind technische problemen bij het gebruik van Blackboard. Wie kan ik contacteren?
Artikel details
Artikel ID: 273
Categorie: Knowledgebase
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 2.1/5.0 (11)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid