Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Persoonsgegevens: Mijn foto voor de studentenkaart werd afgekeurd. Wat is de oplossing?

Oplossing

Als je foto in SisA werd afgekeurd omdat deze niet voldoet aan de voorwaarden zoals vermeld in dit FAQ artikel, wordt er eveneens een reden vermeld.

Hieronder lees je welke actie je moet ondernemen bij welke reden:

  • achtergrond te druk: zorg dat er geen andere personen of delen van personen op de achtergrond of naast je staan. Probeer een achtergrond met teveel verschillende kleuren te vermijden.
  • geen portretafmetingen: zorg dat je foto met een verhouding heeft van 4:3 (H:B)
  • geen vooraanzicht: zorg dat je volledig gezicht zichtbaar is
  • gekantelde foto: zorg dat je foto rechtop staat bij het opladen
  • gezicht onvoldoende zichtbaar: snij je gezicht uit zodat deze minstens 2/3de van de foto inneemt.
  • kopie van foto: gebruik geen scan van een bestaande foto waarop stempels of merktekens zijn aangebracht 
  • landscape ipv portret: zorg dat de foto in portretmodus staat. Het mag geen liggende rechthoek zijn.
  • ogen niet zichtbaar: maak een foto met je ogen open en zonder zonnebril of masker
  • onbruikbaar (zie helpdesk): er zijn meerdere problemen met de foto. Raadpleeg de volledige voorwaarden in de FAQ .
  • onderbelicht: maak je foto lichten
  • onnatuurlijke weergave: neem een foto zonder afwijkende of onnatuurlijke kleur of zonder vervorming van het beeld 
  • onscherp: zorg dat je foto voldoende scherp is (verhoog eventueel de resolutie)
  • onvoldoende contrast: maak een foto met voldoende contract
  • optisch vervormd: delen van de foto zijn vervormd
  • overbelicht: maak je foto donkerder
  • teveel schaduw in het gezicht: maak een foto zonder schaduw in je gezicht
  • teveel witruimte rond de foto: zorg dat de foto geen overtollige randen (wit of zwart) heeft. Snij je foto eventueel bij.
  • vierkante foto ipv portret: zorg dat de foto in portretmodus staat. Het mag geen vierkant zijn.
 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Persoonsgegevens: Er staat geen foto bij mijn persoonlijke gegevens, ik wens een nieuwe foto of ik moet een foto doorsturen
Handleiding: Foto opladen
Studentenkaart: Op mijn digitale studentenkaart verschijnt de melding 'ongeldig'. Wat is de reden?
Studentenkaart: Hoe kan ik zien of mijn studentenkaart reeds verstuurd werd?
Artikel details
Artikel ID: 431
Categorie: Beheer van persoonsgegevens
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid