Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Persoonsgegevens: Er staat geen foto bij mijn persoonlijke gegevens, ik wens een nieuwe foto of ik moet een foto doorsturen

Oplossing

Indien je foto in je persoonsgegevens ontbreekt of gewijzigd moet worden, dan kan je zelf je foto opladen in SisA.

Je foto moet wel voldoen aan de volgende specificaties:

  • bestandsformaat: .jpg of .jpeg formaat (opgelet, de extensienaam van het bestand mag niet in hoofdletters staan, dus geen  .JPG of .JPEG)
  • oriëntatie: portret en pasfoto-afmetingen (verhouding 3:2) dus geen vierkante of landschapsfoto's
  • grootte: max 1MB

Gelieve ook rekening te houden met volgende opmerkingen om te vermijden dat je foto niet aanvaard wordt:

  • zorg dat vooral het gezicht op de foto staat. Het gezicht moet minstens de helft van de foto uitmaken.
  • het gezicht en de ogen moeten duidelijk zichtbaar zijn (in vooraanzicht)
  • teveel schaduw in het gezicht moet vermeden worden
  • de achtergrond moet zoveel mogelijk vrij zijn van storende objecten en niet interfereren met je gezicht (gebruik bij voorkeur een effen achtergrond).  Er mogen zeker geen andere personen op de foto zichtbaar zijn.
  • de foto moet voldoende contrast hebben en niet onder- of overbelicht zijn
  • de foto mag niet onscherp of optisch vervormd zijn en je gezicht onnatuurlijk weergeven
  • gebruik geen scan van een foto waar een stempel, tekst of lijnen op staat (bijvoorbeeld een foto van je paspoort of je identiteitskaart)
  • zorg dat er geen overbodige witruimte of zwarte randen rond je foto zit
  • als je een bestaande foto inscant, zorg er dan voor dat de randen niet zichtbaar zijn en dat de foto niet schuin staat

Een correct opgeladen foto heeft dit uitzicht. Foto's die van deze specificaties afwijken zijn niet bruikbaar:

Als je de foto moet aanpassen (verkleinen, bijsnijden, wijzigen van bestandsformaat...) kan je steeds een online photo editor gebruiken. Een voorbeeld is https://photoutils.com (de universiteit heeft geen connectie met deze website)

Heb je het probleem dat op een Windows PC of bij gebruik van een smartphone de foto kantelt bij het opladen in SisA?  Probeer dan de oplossing op deze website: https://savolai.net/software/jpeg-autorotate/.  Soms werkt het corrigeren van het kantelen ook met Paint.

Je kan slechts één keer per academiejaar een nieuwe (correcte) foto opladen.

Het opladen van een nieuwe foto zorgt niet automatisch voor een nieuwe fysieke studentenkaart.

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Handleiding: Foto opladen
Studentenkaart: Op mijn digitale studentenkaart verschijnt de melding 'ongeldig'. Wat is de reden?
Studentenkaart: Hoe kan ik zien of mijn studentenkaart reeds verstuurd werd?
Artikel details
Artikel ID: 235
Categorie: Beheer van persoonsgegevens
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 4.0/5.0 (160)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid