Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Account: Hoe lang blijft mijn studentenaccount actief?

Oplossing

Vanaf het moment dat je voor de eerste maal inschrijft aan de Universiteit Antwerpen wordt er een studentenaccount voor je aangemaakt.  Deze account is actief tijdens het academiejaar van je inschrijving (zelfs als je in de loop van het academiejaar uitschrijft).  Bij elke herinschrijving wordt de actieve status van je account verlengd met 1 academiejaar.

Wat gebeurt er na het einde van het academiejaar als je niet meer opnieuw inschrijft in een aansluitend academiejaar?
Op 31 oktober na het academiejaar van je laatste inschrijving (31 oktober X) wordt je studentenaccount op non-actief gezet:

  • je kan niet meer inloggen in webmail en Blackboard
  • je kan geen Office software meer gebruiken
  • je account wordt losgekoppeld van alle mailgroepen
  • je account wordt onzichtbaar gemaakt in het mailadresboek van de universiteit.

Met je 'expired' account kan je dan enkel nog inloggen in SisA via http://sisastudent.uantwerpen.be/herinschrijven om je herinschrijving (tijdens de inschrijvingsperiodes) in orde te brengen.

Alhoewel je je account enkel nog voor een herinschrijving kan gebruiken, blijven je account, mailbox en emailadres wel nog tot 31 oktober van het daaropvolgende jaar (31 oktober X+1) bestaan.  Als je tijdens dat jaar toch nog opnieuw student wordt na een herinschrijving, beschik je daardoor opnieuw over al je studentenmails.  Je hebt evenwel geen toegang tot je mailadres of je mailbox als je geen student bent.  Zorg er dus voor dat je belangrijke mails archiveert voor je toegang vervalt.

Na 31 oktober van het daaropvolgende jaar (vanaf 01 november X+1) wordt je account, mailbox en mailadres volledig gewist.

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Herinschrijving: Hoe kan ik zien dat mijn herinschrijving verwerkt werd door de centrale studentenadministratie?
Inschrijving: Kan ik via mijn SisA-selfservice herinschrijven voor mijn opleiding?
Account: Ik kan niet inloggen in Blackboard.
Account: Mijn studentenaccount werkt niet (meer) of ik ben mijn paswoord vergeten/verloren.
Studiegeld: Wanneer gebeuren de terugbetalingen?
Artikel details
Artikel ID: 344
Categorie: Documenten (studiebewijzen, studentenkaart, accountgegevens)
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.7/5.0 (15)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid