Universiteit Antwerpen Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Helpdesk Centrale Onderwijsadministratie > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Account: Hoe lang blijft mijn studentenaccount actief?

Oplossing

Vanaf het moment dat je voor de eerste maal inschrijft aan de Universiteit Antwerpen wordt er een studentenaccount voor je aangemaakt.  Deze account is actief tijdens het academiejaar van je inschrijving (zelfs als je in de loop van het academiejaar uitschrijft). Bij elke herinschrijving wordt de actieve status van je account verlengd met 1 academiejaar.

Wat gebeurt er na het einde van het academiejaar als je niet meer opnieuw inschrijft in een aansluitend academiejaar?
Op 31 oktober na het academiejaar van je laatste inschrijving (31 oktober X) wordt je studentenaccount op non-actief gezet:

  • je kan niet meer inloggen in het studentenportaal en de onderliggende computerfaciliteiten zoals SisA, Mail en Cursussen.
  • je kan geen Microsoft 365 software meer gebruiken
  • je account wordt losgekoppeld van alle mailgroepen
  • je account wordt onzichtbaar gemaakt in het mailadresboek van de universiteit.

Moet je na 31 oktober toch nog je herinschrijving in orde brengen dan moet je eerst een toelating aan de faculteit vragen. Als de faculteit de toelating in SisA zet, ontvang je hiervan een mail en heb je gedurende 7 dagen toegang tot je SisA selfservice (sisastudent.uantwerpen.be). Dien na ontvangst van de mail zo snel mogelijk je herinschrijvingsaanvraag in en volg eventuele blokkering tijdens die 7 dagen op. Als je aanvraag verwerkt wordt dan wordt je account terug actief voor de rest van het academiejaar en heb je terug toegang tot alle computerfaciliteiten en je mailbox.

Hou er rekening mee dat, als je niet meer herinschrijft, je geen toegang meer zal hebben tot je mailbox of andere faciliteiten die gekoppeld zijn aan je studentenaccount.  Zorg er dus voor dat je belangrijke mails of documenten archiveert (maw naar een ander mailadres doorstuurt) voor je toegang vervalt.

Opmerking: als je met een inactieve studentenaccount (dus zonder inschrijving als student) probeert in te loggen, zal je een standaard Microsoft bericht krijgen dat je contact kan opnemen om je account te laten deblokkeren. Dit bericht klopt niet. Je account kan niet geactiveerd worden indien je niet opnieuw wenst in te schrijven.

Na 31 oktober van het daaropvolgende jaar (vanaf 01 november X+1) wordt je mailbox en e-mailadres volledig gewist.

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Herinschrijving: Hoe kan ik zien dat mijn herinschrijving verwerkt werd door de centrale studentenadministratie?
Account: Hoe bekom ik mijn studentenaccount?
Account: Hoe kan ik mijn wachtwoord aanmaken en/of wijzigen?
Inschrijving: Kan ik via mijn SisA-selfservice herinschrijven voor mijn opleiding?
Studiegeld: Bepaalde faciliteiten in SisA (en de toegang tot het studentenportaal) werden geblokkeerd wegens een openstaande rekening. Wat nu?
Artikel details
Artikel ID: 344
Categorie: Documenten (studiebewijzen, studentenkaart, accountgegevens)
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.4/5.0 (27)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid