Universiteit Antwerpen Helpdesk Faculteit Rechten
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Faculteit Rechten > Helpdesk Faculteit Rechten > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Helpdesk - Welke helpdesk gebruik je in welke situatie?

Oplossing

Via https://www.uantwerpen.be/helpdesk vind je verschillende helpdesken. De meeste helpdesken zijn deze van de verschillende faculteiten. Eén helpdesk behoort tot de centrale onderwijsadministratie (inschrijvingen).

Afhankelijk van je vraag gebruik je de helpdesk van de centrale onderwijsadministratie of van de facultaire administratie die verantwoordelijk is voor je opleiding.

De centrale onderwijsadministratie is o.a. bevoegd voor alles wat te maken heeft met je centrale inschrijving in de opleiding:

  • beheer van je persoonsgegevens
  • in- en uitschrijven voor de opleiding
  • studiegeld (betaling, terugbetaling, opleidingscheques...)
  • studiebewijzen, studieverlopen, attesten op het niveau van de opleiding
  • invullen van formulieren over je inschrijving voor derden (uitgezonderd betaald educatief verlof -> zie faculteit)
  • studentenkaart
  • studentenaccount
  • diploma's en diplomasupplementen
  • verificaties
  • aanvraagdossiers doctoraat en kandidaat-studenten met buitenlandse diploma's
  • rapportering naar de Databank Hoger Onderwijs en vragen over het leerkrediet en inschrijven
  • ook vragen over het onderwijs- en examenreglement kan je hier stellen
  • vragen voor de Antwerp Doctoral School
  • toelatingsvoorwaarden
  • inschrijvingsvoorwaarden zonder diploma secundair onderwijs
  • studiefinanciering voor Nederlandse studenten

Faculteiten zijn bevoegd voor o.a.

  • het studieprogramma
  • vrijstellingen
  • interne opleidingsonderdelen
  • onderdelen in het kader van een uitwisseling
  • transcripts
  • het lessenrooster (roosterconflicten...)
  • de inschrijvingsvereisten (volgtijdelijkheid)
  • afstudeervereisten (modeltrajecten, geïndividualiseerde trajecten)
  • studietrajectbegeleiding en studievoortgangsbewaking
  • stage in het kader van de opleiding
  • bachelor- en masterproeven
  • examens en examenrooster
  • resultaten en puntenlijsten
  • attesten op het niveau van de opleidingsonderdelen (creditbewijzen, deelname aan de lessen en de examens, betaald educatief verlof (aanwezigheid op lessen en examens))

Soms kan het wel voorkomen dat de helpdeskmedewerkers je voor (een deel van) je vraag naar een andere helpdesk doorverwijzen.

Waarmee kunnen de centrale en facultaire helpdesken je niet helpen:

  • vragen over de werking van Blackboard of Studentenportaal
  • technische vragen over softwarelicenties en de aankoop en werking van computers.

 Contacteer hiervoor de ICT-helpdesk

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Contact - Waarvoor kan ik terecht bij de facultaire studentenadministratie?
Inschrijving - Ik heb een diploma Master Rechten uit het buitenland. Hoe kan ik een studie aanvangen of verderzetten in Belgie?
Hulp - Waar kan ik terecht met vragen over mijn studieprogramma, de opleiding, ...?
Helpdesk - Hoe werkt de helpdesk?
Helpdesk – Ik krijg geen antwoord op mijn vraag in de Helpdesk. Wat doe ik nu?
Artikel details
Artikel ID: 256
Categorie: Helpdesk
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 2.3/5.0 (3)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid