Log in op SisA met je studentenaccount.
Klik op de tegel “ePhD” en kies vervolgens in het menu links "Doctoraatsopleiding" en daaronder “Activiteiten beheren”.
Via de link “Cruciale hulpmiddelen” ga je rechtstreeks naar de reglementen en handleidingen die je nodig hebt.
Klik op de knop “Activiteit toevoegen”.
Als je vrijgesteld bent voor de doctoraatsopleiding of als je de doctoraatsopleiding hebt voltooid dan krijg je daarvan een melding en zal je geen activiteiten kunnen invoeren. Je kunt in dat geval trouwens ook geen gebruik maken van opleidingskrediet.
Kies eerst het type waaronder je activiteit past.
Je kan hier kiezen uit:
Opleidingen en carrièreontwikkeling
Onderwijs en (academische) dienstverlening
Publicaties en producties/realisaties
(Academische) communicatie
Projectvoorstellen en erkenningen
Kies vervolgens de activiteit die je wil invoeren.
Afhankelijk van wat je als type hebt gekozen kan je kiezen uit:
BELANGRIJK: Je kan technisch gezien elke soort activiteit ingeven. Uiteraard dien je rekening te houden met je facultair reglement (puntentabel). Niet elk type activiteit is voor jouw faculteit van toepassing.
Op basis van je keuze zal in de meeste gevallen de competentiecategorie automatisch worden ingevuld. Bij enkele activiteiten kan je zelf nog een keuze maken, gebaseerd op het competentieprofiel.
Ook op basis van je keuze verschijnen vervolgens de in te vullen velden. Velden met een sterretje zijn verplicht. In geval je activiteit slechts één dag duurde vul je 2 keer dezelfde datum in bij “van” en “tot”.
Om je activiteit te staven dien je ofwel een url toe te voegen ofwel een document op te laden. Zonder geldig bewijs zal je activiteit afgewezen worden en zullen er geen punten voor toegekend worden.
Let op: het toegestane formaat voor de bewijzen is PDF.
Geef jezelf ook punten voor je activiteit. Houd hierbij rekening met je facultair reglement.
Let op: Gebruik een komma voor decimalen. Je kan slechts één getal na de komma invoeren.
Let op: je kan geen activiteiten in de toekomst toevoegen.
Als je alle velden hebt ingevuld klik je op “opslaan”.
Je activiteit wordt standaard opgenomen bij de volgende voortgangsrapportage. Mocht je (later) besluiten dat je deze activiteit niet wil rapporteren bij het volgende rapport dan kan je dit bij de rapportage afvinken.
Je komt dan op een overzichtsscherm met de activiteiten die je al hebt toegevoegd per competentiecategorie. Je kan van hier terug naar de activiteit en deze aanpassen of verwijderen.
Je kan hier zoveel activiteiten toevoegen als je wil (via de knop “activiteit toevoegen”). Het is mogelijk om de activiteitenlijst te verlaten en er doorheen het jaar op verschillende tijdstippen aan verder te werken.
Als je nog iets wil wijzigen aan een ingevoerde activiteit klik je die weer open via de pijltjes. Je kan nu de gewenste aanpassingen doen. Klik daarna weer op “Opslaan”. Om een activiteit te verwijderen selecteer je de activiteit door in het overzicht het hokje aan te vinken en vervolgens op "Activiteit(en) verwijderen” te klikken. Je kan dus meerdere activiteiten in één keer selecteren en verwijderen.
Mocht je in het verleden activiteiten hebben gerapporteerd die zijn afgewezen omdat ze niet of onvoldoende bewezen waren, dan kan je deze gemakkelijk opnieuw toevoegen (aan een volgend voortgangsrapport) door de knop “niet bewezen activiteit kopiëren” te gebruiken.
Je krijgt dan een lijst met niet bewezen activiteiten. Selecteer de gewenste activiteit.
Alle velden worden ingevuld zoals de vorige keer. Je kan nu een ander bewijsstuk toevoegen en vervolgens opslaan.
Deze functionaliteit werkt enkel voor activiteiten gerapporteerd vanaf 2018-2019.
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid