Universiteit Antwerpen Helpdesk Faculteit Wetenschappen
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk Faculteit Wetenschappen > Helpdesk Faculteit Wetenschappen > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Welke helpdesk gebruik ik in welke situatie?

Oplossing

Afhankelijk van je vraag moet je de helpdesk van de Centrale Studentenadministratie of van de Facultaire Onderwijs- en Studentenadministratie die verantwoordelijk is voor je opleiding gebruiken.

De Faculteit Wetenschappen (www.uantwerpen.be/helpdesk-wetenschappen) beantwoordt vragen rond o.a.

  • het studieprogramma
  • vrijstellingen
  • opleidingsonderdelen in het kader van een uitwisseling
  • transcripts van gevolgde/behaalde vakken
  • het lessenrooster (roosterconflicten...)
  • de inschrijvingsvereisten (volgtijdelijkheid)
  • afstudeervereisten (modeltrajecten, geïndividualiseerde trajecten)
  • studietrajectbegeleiding en studievoortgangsbewaking
  • bachelor- en masterproeven
  • resultaten en puntenlijsten
  • examens
  • attesten op het niveau van de opleidingsonderdelen (cijfers, deelname aan de lessen en de examens, betaald educatief verlof)

De centrale studentenadministratie (www.uantwerpen.be/helpdesk-inschrijvingen) is o.a. bevoegd voor alles wat te maken heeft met je centrale inschrijving in de opleiding:

  • beheer van je persoonsgegevens
  • in- en uitschrijven voor de opleiding
  • studiegeld (betaling, terugbetaling, opleidingscheques...)
  • studiebewijzen, studieverlopen, attesten op het niveau van de opleiding
  • studentenkaart
  • studentenaccount
  • diploma's en diplomasupplementen
  • verificaties
  • aanvraagdossiers doctoraat en kandidaat-studenten met buitenlandse diploma's
  • rapportering naar de Databank Hoger Onderwijs en vragen over het leerkrediet en inschrijven
  • vragen over het onderwijs- en examenreglement
  • vragen voor de Antwerp Doctoral School

Soms kan het wel voorkomen dat de helpdeskmedewerkers je voor (een deel van) je vraag naar een andere helpdesk moeten doorverwijzen.

Waarmee kunnen de centrale en facultaire helpdesks je niet helpen:

  • vragen over de werking van Blackboard. Contacteer hiervoor e-campus@uantwerpen.be
  • technische vragen over softwarelicenties en de aankoop en werking van computers. Contacteer hiervoor helpdeskICT@uantwerpen.be
 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Betaald educatief verlof (uitdovend): attesten
Met welke vragen kan ik bij de studietrajectbegeleider terecht?
Vragen over ICT
Voorlopig getuigschrift in afwachting van je diploma
Vragen over werken en studeren?
Artikel details
Artikel ID: 95
Categorie: Hoe gebruik ik deze helpdesk
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 3.0/5.0 (8)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid