Universiteit Antwerpen Helpdesk Toegepaste Ingenieurswetenschappen
Vaak gestelde vragen
Universiteit Antwerpen - Helpdesk FTI > Helpdesk Toegepaste Ingenieurswetenschappen > Vaak gestelde vragen

Zoeken:


Wat zijn bijzondere faciliteiten en hoe vraag ik deze aan?

Oplossing

Kom ik in aanmerking voor bijzondere faciliteiten?

  • Een student kan op grond van persoonsgebonden omstandigheden een aanvraag doen voor bijzondere onderwijs- en/of examenfaciliteiten. De persoonsgebonden omstandigheden slaan onder meer op:
  • speciale noden wegens een functiebeperking
  • speciale noden in een Nederlandstalige opleiding wegens een niet Nederlandstalige vooropleiding
  • sportbeoefening op topniveau
  • kunstbeoefening op topniveau
  • de combinatie studeren en ondernemerschap
  • de combinatie werken en studeren   

Hoe vraag ik bijzondere faciliteiten aan?

Je vindt alle informatie op de website van de Universiteit Antwerpen:

Hoe kan ik gebruikmaken van mijn bijzondere faciliteiten tijdens een examen?

Als je aanvraag tot bijzondere faciliteiten goedgekeurd is, kan je via SisA (Aanvragen > Examens > Faciliteiten) een aanvraag indienen om voor specifieke examens gebruik te maken van bijzondere faciliteiten. Doe dit tijdig: vóór 15/11 voor de examenperiode in januari, vóór 15/03 voor de examenperiode in juni en vóór 15/07 voor de tweede zittijd.
Goedgekeurde faciliteiten vind je onder Documenten > Faciliteiten. Je dient dit document af te printen en mee te nemen naar je examen.

 
 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Hoe kan ik gebruikmaken van mijn bijzondere faciliteiten tijdens een examen?
Met welke vragen kan ik bij de studietrajectbegeleider terecht?
Flexibel studeren: Zijn er aanpassingen aan mijn studietraject mogelijk als ik mijn studie wil combineren met werken/topsport/...?
Studietrajectbegeleiding
Vrijstellingen: Kan ik vrijstellingen krijgen op basis van eerder verworven competenties (EVC)?
Artikel details
Artikel ID: 202
Categorie: Studietrajectbegeleiding
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid

© UAntwerpen Privacybeleid